ajánlatot kérek tovább

Stock fotó vagy saját fotó?

Amikor egy hirdetés vizuális tartalmáról van szó, akkor a kép kiválasztása kulcsfontosságú tényező, legyen szó online vagy offline hirdetésekről.

 

Mindkét megoldásnak megvan a maga előnye és hátránya is. Mutatjuk mely esetben előnyös a stock fotók használata, és hol nem ajánljuk alkalmazását.

 

Ünnepi tartalmak esetén nem tudunk mellé lőni a stock fotókkal. Különösen hasznosak ilyen esetekben, hisz minőségiek, színesek és igen széles repertoár áll rendelkezésünkre szinte minden eseményt illetően. Ilyen esetekben rengeteg időt és pénzt spórolhatunk meg.

 

Illusztrálásra alkalmazandó képeknél se feledkezzünk meg róla, roppant időtakarékos és ötletes megoldásokat kínálnak a különböző oldalak. Minek töltenénk órákat ilyen témájuk képek elkészítésével, amikor tele van ötletes, kreatív alkotásokkal a világháló?

Ha nem fontos az egyediség és az, hogy a képek teljes mértékben arculatunkhoz, termék-és szolgáltatás palettánkhoz passzoljon, akkor természetesen költséghatékonyság és időtakarékosság szempontjából tökéletes megoldás.

Rövid határidőknél óriási segítségünk lehet, hisz egy fotózás leszervezése és kivitelezése akár több napos procedúra is lehet.

 

Vannak azonban olyan helyzetek, amikor a legjobb döntés a saját fotók alkalmazása. Nagyon megtévesztő lehet egy szolgáltatásnál a stock fotók használata.

 

Az éttermeknél különösen fontos a saját ételeink befotózása, így a vendéget nem éri váratlanul az ételek minősége és mennyisége sem.

Egy rendezvény helyszín esetén óriási baklövés lenne más helyszín képét alkalmazni, hisz odaérkezve egy teljesen más helyre érkeznének.

Egyediséget tekintve a saját vagy fotós által készített képek verhetetlenek. A mai fejlett világban már a telefonjainkkal is szuper, egyedi képeket készíthetünk, így még inkább nem javallott a stock fotók használata.  Természetesen inspirálódás szempontjából mindig érdemes böngészgetni a stock fotókat.

 

Egyedi képeinkkel sokkal pontosabb célközönséget tudunk megszólítani és akár egy nagyobb bizalmat, érdeklődést tudunk elérni saját képeinkkel. A fotó választásánál érdemes a hirdetés célját figyelembe venni, illetve a rendelkezésünkre álló időt, költségvetést, illetve a hosszútávú márkaépítés igényét is. Sok esetben lehet brand és bizalom romboló, ha saját képpel nem rendelkezünk és minden esetben stock fotót alkalmazunk.