ajánlatot kérek tovább

Nem mindegy, mikor küldöd a hírleveled

Ebben a blogbejegyzésben részletesen áttekintjük, hogy mikor érdemes kiküldeni egy hírlevelet, és milyen tényezők befolyásolják ezt a döntést.

Az ideális kiküldési időpont keresése

Az első kérdés, amit fel kell tennünk magunknak: mikor nyitják meg és olvassák el leginkább a hírleveleket a célcsoportunkban? Az ideális kiküldési időpont meghatározása több tényezőtől függ, és cégenként, iparáganként, személyenként változhat. Fontos megértenünk a célközönségünk szokásait, preferenciáit és életmódját ahhoz, hogy az optimális időzítést kiválaszthassuk.

1. Célközönség időzónája: Amennyiben célközönséged globális, akkor figyelembe kell venned az időzóna-különbségeket. Az optimális időpontot úgy válaszd meg, hogy minél több olvasód napközben ébren legyen és elérhető.

2. Nap és hét közbeni különbségek: A hét bizonyos napjain és időszakaiban több figyelmet kapnak az email-ek. Általánosságban elmondható, hogy hétfőn és pénteken az emberek kevésbé hajlamosak az email-olvasásra, mivel a hét elején általában elfoglaltak a munkával, míg a hétvégén a pihenésre és szórakozásra koncentrálnak. Kedden, szerdán és csütörtökön általában jobb eredményeket érhetsz el, mivel ekkor az emberek már belevetették magukat a munkába, de még nincsenek annyira elfoglalva, mint pénteken.


De pontosan mikor menjen ki egy hírlevél?
Délután úszunk a munkában, munkakezdéskor pedig a meetingekben. Mikor marad idő kávészünetre és reggelire? 10-11 óra körül! Ez tűnik a logikus magyarázatnak arra, hogy ebben az időszakban kiemelkedő az e-mailek megnyitási aránya.

A vasárnap 18 óra is remek időpontnak tűnik, hiszen ilyenkor már a következő hétre készülnek. A hétvégén kiküldött hírlevelek esetén ilyenkor nyitják meg a legtöbben az e-mailben elhelyezett linkeket, viszont szombaton és vasárnap a 9-10 óra közötti időpontok is eredményesek lehetnek.

 

3. Napközbeni időszakok: A nap folyamán is jelentős különbségek lehetnek az olvasási szokásokban. Reggelente az emberek általában az emailjeiket böngészik, amikor megérkeznek a munkahelyükre. Késő délután és este is népszerű időpont lehet, amikor az emberek már végeztek a munkájukkal és több idejük van az online tevékenységekre.

4. Tesztelés és adatelemzés: A legmegbízhatóbb módszer az optimális időpont meghatározására az, ha különböző időpontokban teszteled a hírleveled kiküldését, majd figyeled az eredményeket. A megnyitási arányok, kattintási arányok és konverziók alapján könnyebben azonosíthatod, hogy mely időszakokban ér el a hírlevél a legjobb eredményeket.

5. Személyre szabás és célcsoport figyelembevétele: Minden célcsoport más, és eltérően reagál az emailjeidre. Ha lehetséges, szegmentálj és szabj személyre hírleveleket a címzettjeid érdeklődési területei és viselkedése alapján. Ez segíthet abban, hogy még pontosabban meghatározd az optimális kiküldési időt.

Összefoglalás

Az ideális hírlevél kiküldési időpont kiválasztása nem mindig egyszerű feladat, és a fent említett tényezők mellett más, vállalkozás-specifikus szempontok is befolyásolhatják a döntést. A legjobb eredmények érdekében célszerű időt és energiát szánni az időzítés alapos megtervezésére és az eredmények rendszeres monitorozására.

Végül is, az adatelemzés és a tesztelés kulcsfontosságú a hatékony hírlevélkampány kialakításában. Figyeld az eredményeket, tanulj a tapasztalatokból, és finomhangold a kiküldési időt az alapján, hogy mely időpontokban éred el a legjobb eredményeket a célközönséged körében.