Amikor ügyfeleink megkeresnek minket, célunk, hogy egy minden igényt kielégítő weboldalt készítsünk, ami minden készüléken elérhető és könnyen kezelhető. Egy mobilbarát weboldal jelentősen megnövelheti az oldal látogatottságát és a vásárlások számát webshopok esetében. Ha te is szeretnéd, hogy céged rendelkezzen egy mobilbarát weboldallal, elmondjuk mire kell odafigyelni, hogy jól működő legyen és akár hasznot is hozzon.
A legfontosabb szempont, hogy weboldalad legyen reszponzív. Mit is jelent ez?
Röviden annyit, hogy a weboldalad ugyanolyan jól megjelenik mobilon és tableten is, mint desktopon. Tehát a design alkalmazkodik a felhasználó által használt eszközhöz, így a weboldal mindegyiken ugyanolyan esztétikusan jelenik meg, legyen az telefon, táblagép, vagy full HD kijelző. Emellett a reszponzív weboldalak legfontosabb jellemzője, hogy a készülékek bármelyikén ugyanazt a funkcionalitást képesek biztosítani, vagyis ugyanúgy működnek a gombok, a vásárlás, feliratkozás stb.
Ha egy weboldal nem reszponzív, akkor mobilon nehezen kezelhető lesz, a felhasználók pedig azonnal be fogják zárni, váltanak egy konkurens cég weboldalára, mindemellett a Google is a találati lista végére fogja helyezni, így jelentősen csökkenhet a látogatottság és a forgalom is.
Neked, mint tulajdonosnak fel kell mérni, hogy oldalad látogatói milyen információkra kíváncsiak, és azokat a kezdő oldalon kell feltüntetni. A tartalom mellett fontos a megjelenés és a felhasználói élmény is. Senki sem szeret egy menüsorral teli weboldalon sokáig böngészni, ezért az oldal legyen:
Így a felhasználó könnyen tudja kezelni a weboldalt, hamar megtalálja az általa keresett információkat, javul a felhasználói élmény.
A webshopok legnagyobb vesztesége, amikor valaki a már kosárba rakott árut otthagyja, nem viszi végig a rendelési folyamatot. Ennek számos oka lehet, de gyakran azért van, mert a művelet túl bonyolult, vagy a gombok nem elég láthatóak, túl kicsik és nehéz rájuk kattintani. Fontos, hogy a felület könnyen kezelhető legyen és ne kényszerítse a vásárlókat semmire, például regisztráció, vagy feliratkozás.
Ha weboldalt szeretnél érdemes a reszponzív design-t választani, hiszen ebben az esetben a mobilos terv alapján dolgoznak a fejlesztők, így biztos lehetsz benne, hogy egy időtálló, jól működő, a Google által is mobilbarátnak titulált weboldalt kapsz. Nem kell aggódnod, hogy a felhasználók a konkurencia oldalát keresik fel, sőt gazdaságilag is jobban megéri, mint minden méretre statikus változatokat tervezni.