ajánlatot kérek tovább

Mire figyeljünk weboldalunk mobilnézeténél?

Legyen mobilbarát weboldalad

Amikor ügyfeleink megkeresnek minket, célunk, hogy egy minden igényt kielégítő weboldalt készítsünk, ami minden készüléken elérhető és könnyen kezelhető. Egy mobilbarát weboldal jelentősen megnövelheti az oldal látogatottságát és a vásárlások számát webshopok esetében. Ha te is szeretnéd, hogy céged rendelkezzen egy mobilbarát weboldallal, elmondjuk mire kell odafigyelni, hogy jól működő legyen és akár hasznot is hozzon.

Reszponzív webdesign

A legfontosabb szempont, hogy weboldalad legyen reszponzív. Mit is jelent ez?

Röviden annyit, hogy a weboldalad ugyanolyan jól megjelenik mobilon és tableten is, mint desktopon. Tehát a design alkalmazkodik a felhasználó által használt eszközhöz, így a weboldal mindegyiken ugyanolyan esztétikusan jelenik meg, legyen az telefon, táblagép, vagy full HD kijelző. Emellett a reszponzív weboldalak legfontosabb jellemzője, hogy a készülékek bármelyikén ugyanazt a funkcionalitást képesek biztosítani, vagyis ugyanúgy működnek a gombok, a vásárlás, feliratkozás stb.

Ha egy weboldal nem reszponzív, akkor mobilon nehezen kezelhető lesz, a felhasználók pedig azonnal be fogják zárni, váltanak egy konkurens cég weboldalára, mindemellett a Google is a találati lista végére fogja helyezni, így jelentősen csökkenhet a látogatottság és a forgalom is.

 

Fontos a felhasználói élmény

Neked, mint tulajdonosnak fel kell mérni, hogy oldalad látogatói milyen információkra kíváncsiak, és azokat a kezdő oldalon kell feltüntetni. A tartalom mellett fontos a megjelenés és a felhasználói élmény is. Senki sem szeret egy menüsorral teli weboldalon sokáig böngészni, ezért az oldal legyen:

 

Így a felhasználó könnyen tudja kezelni a weboldalt, hamar megtalálja az általa keresett információkat, javul a felhasználói élmény.

 

Webshopoknak

A webshopok legnagyobb vesztesége, amikor valaki a már kosárba rakott árut otthagyja, nem viszi végig a rendelési folyamatot. Ennek számos oka lehet, de gyakran azért van, mert a művelet túl bonyolult, vagy a gombok nem elég láthatóak, túl kicsik és nehéz rájuk kattintani. Fontos, hogy a felület könnyen kezelhető legyen és ne kényszerítse a vásárlókat semmire, például regisztráció, vagy feliratkozás.

Ha weboldalt szeretnél érdemes a reszponzív design-t választani, hiszen ebben az esetben a mobilos terv alapján dolgoznak a fejlesztők, így biztos lehetsz benne, hogy egy időtálló, jól működő, a Google által is mobilbarátnak titulált weboldalt kapsz. Nem kell aggódnod, hogy a felhasználók a konkurencia oldalát keresik fel, sőt gazdaságilag is jobban megéri, mint minden méretre statikus változatokat tervezni.

 

A Google Partner-jelvényt a Google Ads-készségekkel és -szakértelemmel rendelkező cégek kapják meg!
IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért