A META hirdetési felületén rengeteg funkciót, mérőszámot találhatunk aminek sokaságában nagyon el tud veszni az ember.
De mik azok a mutatók, amelyeket mindenképpen fontos megvizsgálni, ha sikeres hirdetéseket szeretnénk létrehozni?
A hirdetéseknél számtalan mutatót találhatunk, több olyat is, amelyet a Facebook automatikusan elhelyez: eredmények, elérés, megjelenések és hirdetésrelevancia vizsgálatok.
Mit jelentenek ezek a mutatók?
Eredmények:
Azoknak az alkalmaknak a száma, amikor a hirdetésed eredményt ért el, a kiválasztott konkrét cél és a beállítások szerint.
Ez azt jelenti, hogy az adott hirdetés, attól függően, hogy mit állítottunk be célnak (kattintás, kosárba helyezés, vásárlás) eléri azt, ezt hívjuk konverziónak.
Ez azért fontos nekünk, mert ez mutatja igazából, hogy bevételünk származott a hirdetésből.
Elérés:
Azoknak a fiókközpontbeli fiókoknak a száma, amelyek legalább egyszer látták a hirdetésedet. Az elérés és a megjelenésszám nem ugyanaz, utóbbiba beleszámíthat az is, amikor ugyanazok a fiókközpontbeli fiókok többször látják a hirdetéseidet.
Megjelenések:
A hirdetéseid képernyőn történő megjelenéseinek száma. Ez lesz a legnagyobb szám, mert ebbe mindenki beletartozik, aki láthatta a hirdetést.
Eredményenkénti költség:
A hirdetéseidből származó eredmények átlagos költsége.
Ez arra utal, hogy mennyi pénz költött rá a Facebook, hogy megjelenítse a hirdetést, ezekből a megjelenítésekből pedig hányan érték el a hirdetésben meghatározott célt. Ennek a kettőnek a hányadosából tevődik össze.
Hirdetésrelevancia:
Az emberek szívesebben látnak az érdeklődésüknek megfelelő hirdetéseket. Ha pedig hirdetéseinket releváns célközönségnek jelenítjük meg, javulnak az üzleti eredményeink. Ezért érdemes megvizsgálni, hogy az egyes hirdetések milyen mértékben relevánsak valaki számára. A relevánsabb hirdetések kevesebbe kerülnek, és jobb eredményt hoznak, tehát költséghatékonyabb is. Ez a vállalkozások és a fogyasztók számára is kielégítőbb.
Hiszen ki akar olyan hirdetést látni, ami őt nem az ő érdeklődési körébe tartozik?
A hirdetésrelevancia-diagnosztika segíthet megállapítani azt, hogy az általad megjelenített hirdetések relevánsak voltak-e a az elért célközönség számára. Ha a hirdetéseid nem teljesítik a hirdetési céljaidat, a hirdetésrelevancia-diagnosztika segítségével feltérképezheted, hogy a kreatív objektumaid, a kattintás utáni élmény vagy a megcélzott célközönség módosítása javíthatja-e a teljesítményt vagy sem.
A diagnosztika minden egyes hirdetés korábbi teljesítményét elemzi az általad kiválasztott dátumtartományban. A diagnosztika elemei:
• Minőségi rangsorolás:Megmutatja, milyen a hirdetésed vélt minősége az ugyanazon célközönségért versengő, egyéb hirdetésekéhez képest.
• Aktivitási arányszám szerinti rangsorolás: Megmutatja, milyen a hirdetésed várható aktivitási arányszáma az ugyanazon célközönségért versengő, egyéb hirdetésekéhez képest. Az aktivitásba beleszámít az összes kattintás, kedvelés, hozzászólás és megosztás. Fontos tudni, hogy az aktivitásvadászat – például kedvelés vagy hozzászólás kérése – nem javít a hirdetésed teljesítményén.
• Konverziós arány szerinti rangsorolás: Jelzi, milyen a hirdetésed várható konverziós aránya az ugyanazon optimalizálási célú, ugyanazon közönségre összpontosító, egyéb hirdetésekéhez képest. Fontos tudni, hogy egyes termékek és szolgáltatások természetes módon alacsonyabb konverziós arányt érnek el az azonos célközönségért versenyzőkhöz képest.
Figyelni kell itt arra is, hogy ez a diagnosztika nem érhető el olyan hirdetések esetében, amelyek 500-nál kevesebbszer jelentek meg a hirdetésrelevancia-diagnosztika pontosságának biztosítása érdekében.
A diagnosztikának értékelését a következőképpen határozza meg a rendszer mindhárom mérőszám esetében:
• Átlag feletti
• Átlagos
• Átlag alatti (a hirdetések alsó 35%-a)
• Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)
• Átlag alatti (a hirdetések alsó 10%-a)
Az „Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)” besorolás azt jelenti, hogy a hirdetésed érzékelt minősége az azonos célközönségért versengő hirdetések mezőnyében a leggyengébb 20%-ba tartozott. Az azonos célközönségért egymással versenyző hirdetések legalább 80%-a jobb érzékelt minőséget tudott felmutatni.
Hogyan számítjuk ki?
Ez a mérőszám a hirdetés érzékelt minőségét méri a hirdetésre érkezett visszajelzések és a hirdetés kattintás utáni élménye alapján. A visszajelzés magában foglalja például, hogy hány alkalommal rejtették el a hirdetésedet, valamint a kattintásvadászattal, aktivitásvadászattal és más negatív élményekkel kapcsolatos értékeléseket is.
Az alapértelmezett mutatók mellett temérdek mérőszám áll rendelkezésünkre, de melyik az, amit tényleg érdemes folyamatosan ránézni?
Gyakoriság:
Az átlagos száma annak, hogy egy-egy fiókközpontbeli fiók hányszor látta a hirdetéseidet.
Ez nagyon fontos mérőszám, mert ha mondjuk magas nagyon az értéke, akkor az azt jelenti, hogy többször látta már egy felhasználó a hirdetést. Ez egy idő után unalmassá válhat vagy akár idegesítő is lehet számára, ha túl sokszor jelenik meg, főleg ha nem is érdeklődik az adott termék/szolgáltatás iránt. Ez ha olyan 3-4 körüli az értéke, az még jónak számít, ha jóval több akkor célszerű vagy új hirdetést kell létrehozni vagy a célközönséget kell bővíteni.
Kattintások (összes):
A hirdetéseiden elért kattintások, koppintások vagy pöccintések száma.
CPC (összes):
Egy „kattintás (összes)” művelet átlagos költsége.
Számítása: a hirdetésre leadott kattintások összköltsége / a hirdetésre leadott kattintások száma
Ez a szám minél kisebb, annál jobb. Hiszen minél több a megjelenés utáni kattintás, annál alacsonyabb lesz a költsége és több konverzió érhető el.
CTR (összes):
Azoknak az eseteknek a százalékos aránya, amikor az emberek látták a hirdetésedet, és végrehajtottak egy „kattintás (összes)” műveletet.
A CTR (hivatkozás átkattintási arány) mutató azon emberek százalékos aránya, akik meglátták a Facebook-hirdetésedet és átkattintottak az ajánlatodra, a landing oldaladra, a weboldaladra stb. Azt szeretnéd, hogy ez a szám 1% vagy nagyobb legyen, a 2-3% már nagyon jónak számít. Ellenkező esetben valószínűleg pénzt dobtál ki az ablakon.
Ezek mellett pedig webshopok esetén az alábbi mérőszámokat tanácsos rendszeresen vizsgálni:
Vásárlási hirdetésmegtérülés (ROAS):
A hirdetési ráfordítás teljes megtérülése a vásárlásokból, gyakorlatilag a konverzió mérése.
Valamint minden olyan mutató, amely a weboldalon bármilyen tevékenységet megfigyel és ezt méri: kapcsolat, időpontfoglalás, érdeklődők, kosárba helyezés vagy vásárlások.
Ezek esetében tanácsos Pixel kódot elhelyezni az oldalon.