Egy profi webáruházról már az első kattintás után lerí, hogy foglalkoznak vele, elkészítésére időt szántak, nem csak összecsapták. Egy modern áruház esetében első dolog, ami szembe ötlik a dizájn. Ide tartozik a logó, mely nem lehet otromba módon nagy, de jól látható módon kell elhelyezni. Ugyanakkor az oldalnak kell, hogy legyen egy struktúrája, mely az alapja a teljes webáruház felépítésének. Enélkül a webáruház összecsapottnak tűnhet, túl sok termék esetén túlzsúfoltság érzetét keltheti, ha viszont elvétve töltenek csak fel rá egy – két terméket, akkor a vásárló könnyen hiheti, hogy a webáruház készítését félbe hagyták, esetleg, hogy egy döcögő vállalkozásról van szó. Ennek pont, hogy az ellenkezőjét kell, hogy sugallja a webáruház, hisz mindenki szívesebben vásárol egy olyan vállalkozástól, mely egyértelműen sikeres. A termékeket fotóval kell illusztrálni, mely segíti a vásárlókat, hogy a terméket jobban el tudja képzelni. Érdemes a képeket több szemszögből elkészíteni, ezenkívül ma már elvárás a vásárlók részéről a részletes termékleírás.
Ezenkívül akadnak bizonyos extrák, melyekkel növelhető a vásárlóélmény. Ma már szinte mindenki rendelkezik okostelefonnal, így nem, hogy elvárás, de követelmény, hogy a webáruházak, honlapok legyenek mobilnézetre átállíthatók. Ezt a Google is támogatja. A legmodernebb webáruházak chatbotot alkalmaznak, melyhez a potenciális vásárlók előszeretettel fordulnak, hisz a velük folytatott beszélgetés egy valódi beszélgetés érzetét kelti, így a vásárló könnyebben eligazodik a termékek között vagy választ kap kérdéseire. Az akciók szintén egy nagyszerű módszer, arra, hogy a webáruházba csalogassák a vevőket. Ezenkívül érdemes folyamatosan friss tartalmakat feltölteni az oldalra, hisz így az érdeklődők is láthatják, hogy az oldallal folyamatosan foglalkoznak, valamint a hasznos cikkek nagy segítséget jelenthetnek a vásárlás során. Azt már mondanunk sem kell, hogy a vásárlási folyamatnak zökkenőmentesen kell lezajlania.