„Ha nem vagy fent a social-ön, akkor nem is létezel!” – Na ez az a mondat, amit már biztosan mindenki hallott.
Napjainkban nagyon ritka az, ha valaki nincs jelen a social media valamely platformján, ez igaz mindkét oldalra, a vállalkozásokra és a magánszemélyekre is.
De ez nem jelenti azt, hogy mindenkinek jelen kell lennie. Fontos, hogy csak akkor legyél fent, ha van valamilyen mondanivalód, illetve, ha a social media a megfelelő marketing eszközöd! Egy webáruház számára fontos eszköz a social media, viszont egy benzinkút számára az offline eszközök sokkal hatékonyabbak lehetnek. Habár, mára a benzinkút esetén is hatékony egy Google cégem profil, ahol egy idegen városból érkező meg tudja nézni a nyitvatartást, azonban egy FB profil esetében teljesen felesleges.
Ha a közösségi média a vállalkozásod számára releváns, akkor viszont egy olyan ingyenes, organikus jelenlétet tudsz biztosítani, amely lehetővé teszi számodra, hogy közvetlenül kommunikálj a célközönséggel, megoszthasd a legújabb híreket és promóciókat. Ezen felül szuper segítség márkahűség építésében.
Azonban ahhoz, hogy ez egy jól működő eszköz legyen a vállalkozásod számára, sok energiát és tanulást kell belefektetni. Ügyelni kell a folyamatosságra, trendekre, újdonságokra, mindezt egy előre megtervezett stratégia alapján, hogy egy jól összeszedett és informatív oldal legyen.
Alapvetően az emberek célja a böngészgetéssel a szórakozás vagy tájékozódás, ez igaz a social media összes platformjára. A Social media platformjainak repertoárja folyamatosan bővül, és ezzel párhuzamosan változik az adott oldal felhasználói köre is.
Gondoltad volna pár éve, amikor épp, hogy csak betört országukba a TikTok, hogy mára már az 50-60-as korosztály is aktívan jelen lesz a TikTok felületén? – Mi sem!
Egy vállalkozás számára igen előnyös bármilyen nemű platform jelenléte, azonban ez függ az elérni kívánt közönségtől, hogy melyik platformon milyen módon szükséges jelen lenni.
Egy helyi kisbolt esetén érdemes a Facebook platformját választani, hisz a 60 éves célközönséget sem Instagramon, sem pedig Pinteresten nem fogjuk tudni megszólítani.
Azonban egy vidéki rendezvény és esküvői teremnél már egészen más a helyzet. Ezesetben épp az előbb nem ajánlott platformok lesznek segítségünkre.
A közösségi média egy rohamosan fejlődő médiaeszköz, napról-napra olyan fejlődéseken megy keresztül, mely olykor a szakembereknek is kihívást jelent. Viszont pontosan ez benne a legcélravezetőbb és legeredményesebb, hogy mire egy-egy trendet, stratégiát kiismerünk, érkezik egy újabb, eredményesebb.