ajánlatot kérek tovább

Mi az a ROAS?

A ROAS meghatározása

A marketingesek folyamatosan azon dolgoznak, hogy a mutatók, az átkattintási arány és a konverziós költségek a lehető legjobbak legyenek. A ROAS megmutatja, hogy mi vezet konverzióhoz, illetve azt is, hogy a konverziós műveletek mennyi profitot generálnak. Segítségével tehát mindig tudhatod, hogy mennyit költöttél hirdetésre és mennyit keresel belőle. Minél hatékonyabban érik el a hirdetési kampányok a potenciális ügyfeleket, annál több bevételre számíthat a vállalkozásod. Tehát minél magasabb a ROAS aránya, annál jobb, hiszen a cég bevétele növekszik.

 

Hogyan számítható ki a ROAS

A ROAS kiszámítása a következő képlettel történik:

 

ROAS=

 

a hirdetési kampányból származó bruttó bevétel

 ___________________________                              X     100

 

a hirdetési kampány költsége.

 

Nézzünk egy példát:

Ha egy cég egy hónapban 20 000 forintot költ el egy online hirdetési kampányra és az 100 000 forint bevételt eredményez, akkor a ROAS mutató = 500, vagyis minden egyes forint, amit a hirdetési kampányra fordított 5 forint bevételt hozott. Minél magasabb a ROAS, annál nagyobb haszon keletkezik.

 

Egy vállalkozás mindig a profitból fordít vissza meghatározott összeget a marketingre.

Lássuk egy webshop példáját: a webshop 40%-os árréssel dolgozik. Az értékesítésből keletkezett haszonból levonja a költségeket (például csomagolás, csomagküldés, bérköltség stb.), és az így maradt tiszta profitból ki tudja kalkulálni, hogy annak hány százalékát fordítja marketingre. Kereskedelmi szereplőknek általában 10%-ot érdemes visszaforgatni, ami 1000-es ROAS-t jelent.

 

Miért fontos a kampányok megtérülése

A ROAS-sal fel tudod mérni az általad indított kampányok teljesítményét, hogy azok mennyire járulnak hozzá a vállalkozásod online eredményeihez. Ha egy vállalkozás mindig figyelemmel kíséri a ROAS mutatókat, akkor pontos képet kaphat, hogy mely kampányok járulnak hozzá a nagyobb bevételhez, a jó kampányokat pedig miben éri meg fejleszteni, optimalizálni. A ROAS segítségével a jövőre nézve is pontosan meghatározható, hogy hova fektesd be hirdetésekre szánt forrásokat, és azok által hogyan válhat céged egyre hatékonyabbá és sikeresebbé.

 

Mi a jó ROAS

Bár ROAS tekintetében nem lehet meghatározni pontosan, hogy mi számít jónak, ha profitorientált a vállalkozásod, és a cég növekedését szeretnéd elérni, akkor a lehető legmagasabb ROAS elérése a cél. A jó ROAS függ a cég elképzeléseitől és stratégiájától is, de a fenti példa alapján a kereskedelmi szereplőknek legalább 10%-ot érdemes a hirdetésekre fordítani, amiből már pontosan látható, hogy milyen bevételt képes generálni.

 

A ROAS ÉS ROI

A két mutató között a különbség, hogy míg a ROAS a hirdetésre fordított összegek megtérülését, addig a ROI a teljes befektetés megtérülését vizsgálja. A ROAS tehát kizárólag azt mutatja meg, hogy mennyire hatásosak a kampányaid, a ROI esetében azonban figyelembe kell venni minden hirdetéshez kapcsolódó költséget, mint például bérköltség, tranzakciós díjak, partnerek jutaléka stb.

Ha vállalkozásod hirdetéseit még nem optimalizáltad a ROAS mutatóra, akkor itt az ideje elkezdeni a profit maximalizálása érdekében.

A Google Partner-jelvényt a Google Ads-készségekkel és -szakértelemmel rendelkező cégek kapják meg!
IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért