Bizonyos szintű kosárelhagyás normálisnak számít. Viszont egy bizonyos szint fölött, valószínű, hogy valamiféle probléma van a webáruházzal, ami miatt a vásárlók sorra feladják vásárlási szándékukat. Hozzá kell azt is tennünk, hogy a legtöbb látogató nem az első látogatás alkalmával válik vásárlóvá, így bizonyos esetekben a kosárelhagyás a későbbi vásárlás előzményének tekinthető. A webáruház tulajdonos számára talán az a legbosszantóbb hír, mikor az egész folyamat simán lement és az utolsó pillanatban a vásárló meggondolja magát. Általában ezen a ponton szokott szembesülni vele a vásárló, hogy mekkora a végösszeg, ami már tartalmazza a szállítási költséget, az adóval növelt összeget. Van, hogy a vásárló jóval kisebb összegre számított, így érdemes az oldalon egyértelműen feltüntetni, hogy mivel fog járni a szállítás. Tisztában kell lenni azzal is, hogy mindig lesznek olyanok, akik csak az árakat szeretnék összehasonlítani egy másik áruházéval. Valószínűleg lesz olyan áruház, aki bár silányabb minőségben, de olcsóbban kínálja eladásra termékeit. Az ilyen típusú vásárlóval nem kell különösebben foglalkozni, hisz számára csak az ár az egyetlen szempont.
Érdemes megnézni, hogy feltételhez kötött – e a vásárlás. Vagyis csak a regisztrált látogatók vásárolhatnak – e vagy mindenki. A felhasználók közel negyede ugyanis nem szeret regisztrálni, mivel nyűgként élik meg ezt. Főleg abban az esetben, ha újabb vásárlás során elfelejti a jelszavát és ezzel kell kínlódnia. A legokosabb, ha a regisztrációkért plusz kedvezményeket ad, ugyanakkor a vendégvásárlást is engedélyezi. Így a kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad, ahogy az ismert mondás tartja. Másik gyakori probléma, hogy nincs elég lehetőség a fizetési módra. A mai modern világban nem elég az utánvétellel és a banki átutalással való fizetés választás. Az igazán felkészült webáruházakban lehetőség van Paypal és bankkártya általi fizetésre is.