ajánlatot kérek tovább

Hogyan válasszak domain nevet?

A domain kritériumai

Amikor nekilátunk domain nevet keresni, érdemes feltérképezni, hogy milyen követelményeknek kell megfelelnie. Nincs könnyű dolgunk, hiszen ez a név éveken át meg fogja határozni vállalkozásunkat, és weboldalunk eredményességét. Az első és legfontosabb szempont, hogy a domain név könnyen leírható, a következő pedig, hogy a név könnyen megjegyezhető legyen. Legjobb, ha 10-14 karakter alatt választasz nevet, olyat, amit egyszerűen be lehet gépelni, és nem kell betűzni. Lehetőleg ne szerepeljen benne semmilyen különleges írásjel, illetve a cégforma, mint a kft, bt sem. A látogatók sokkal könnyebben és sokkal hamarabb visszatérnek az oldalra, ha ezek a kritériumok teljesülnek, még a tartalomtól függetlenül is.

 

Kulcsszó a domainben

De azért ne felejtsük el, hogy keresőoptimalizálás szempontjából nem mindegy, hogy mi lesz a weboldalad neve. Az ötletelést kezdd a cégnévvel, a márkanévvel, vagy a tevékenységeddel, és az ezekhez szorosan kapcsolódó szavakkal. Előnyös lehet, ha a kulcsszó, vagyis keresőszó szerepel a domain-ben, mert úgy könnyen megtalálható a keresőben, hiszen, ha a név megfelel a keresőoptimalizálás és az üzleti feltételeknek is, az hosszú távon biztosíthatja vállalkozásunk és weboldalunk sikerességét. Nem szabad elfelejtkezni arról sem, hogy a domain-ben szereplő kulcsszónak meg kell jelenni a webhelyen is, és a weboldalt releváns tartalmakkal kell feltölteni, mert a Google találati listáján így érhető el jobb helyezés. Ha sikerült megálmodni a domain ötleteket, akkor nincs más teendő, mint ellenőrizni, hogy az adott név nem foglalt-e.

 

Ezt a hibát ne kövesd el

Sokszor előfordul, hogy egy kiváló domain azért nem működik jól, mert nem foglalják be a választott domain .eu vagy .com változatát. Ebben az esetben a konkurencia számára szabad az út ezek levédésére, és máris elvettek tőled számos ügyfelet, a te bevételed csökken, az övé pedig szárnyal. Ezért ha megtaláltad a tökéletes és szabad domaint, akkor ne felejtsd el ezeket is foglalni. Érdemes azt is átgondolni, hogy van-e olyan variációja a domainnek, amit érdemes még levédeni, például többesszám, vagy a - jellel ellátott verzió, esetleg a domainben nem használt márkanév. Bár több költséggel jár ezek fenntartása, ha mind a te birtokodban van, sokkal nagyobb esélyed van a vevőid megtartására, az ügyfélkör bővítésére, és a profit növelésére.

 

Mit tegyél, ha nincs ötleted?

Ne ijedj meg, nem te vagy az egyetlen, akinek nem ugrik be azonnal a legjobb webcím. Először írd össze az ötleteidet, majd használd a Google kulcsszó kereső funkcióját, ahol további ötleteket kaphatsz. Ezután, ha megvannak a legjobb domain jelöltek, ellenőrizd, hogy foglaltak-e. Vannak olyan domain ellenőrzők, ahol plusz ötletek is ajánlanak neked. Így már biztosan megtalálod a vállalkozásodhoz leginkább illő nevet.

 

Nézzük meg még egyszer, mik a legfontosabb szempontok:

A Google Partner-jelvényt a Google Ads-készségekkel és -szakértelemmel rendelkező cégek kapják meg!
IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért