A webáruház tulajdonosok, valószínűleg bőrükön érzik a versenyt, hisz a piac dübörög, mindenki vásárolni akar, viszont az a nem mindegy kinél. A vásárlók megszerzése sem egyszerű feladat, hát még a megtartásuk. Éppen ezért el kell érni, hogy aki egyszer már nálunk vásárolt, az ragaszkodjon a mi termékeinkhez és ne menjen rögtön máshova, ha ott pár száz forinttal olcsóbban juthat hozzá a termékhez. Ehhez elengedhetetlen, hogy a webáruházat személyessé tegyük. Fontos, hogy a webáruháznak úgy mondd „lelke” legyen. Vagyis az online felület mögött emberek legyenek. Érdemes létrehozni egy aloldalt, ahol bemutatásra kerül a cég, a kollégák, a célok. Így maga a webáruház is jóval ember központúbb lesz. Azonban ennyivel nem ér véget a feladat, hisz az a legjobb, ha folyamatosan kommunikálunk a vásárlókkal. Talán mondanunk sem kell, hogy a már meglévő vásárlókkal is törődni kell, hisz az eddigi sikerek nekik köszönhetők. Sok webáruház tulajdonos hajtja az új vásárlókat és közben megfeledkezik a régiekről. Ez óriási hiba! A törzsvásárlók kaphatnak különféle kedvezményeket, ezzel kifejezhetjük, hogy számunkra fontosak és értékeljük, hogy a mi termékeink választják. Miért menne ezek után máshova, ha nálunk plusz kedvezményeket kaphat?
Sokan már – már túlságosan is használják a formalitásokat. Az nem baj, ha tisztelettudók vagyunk, ugyanakkor a személyes hangvétel sokkal közelebb vihet minket a vásárlókhoz. Az igazán profik, ha ismerik a vásárlók születési dátumát, még automatikus szülinapi köszöntő e – mailt is küldenek. Időnként előfordulhat, hogy hibázunk, hiszen mi is emberek vagyunk. Ebben az esetben közvetlen hangon ismerjük el, hogy hibáztunk és kérjünk bocsánatot. Miért fontos ez? Mert így szimpátiát és együttérzést válthatunk ki a vásárlóból. Ha pedig megígérünk valamit, azt mindenképp tartsuk be. Éppen ezért ne írjunk ki olyan akciókat, feltételeket, amiket nem gondolunk komolyan. Ennek ugyanis nagyon könnyen híre mehet, rossz hírt kelthet.