Hogyan jelenhet meg cégem a Google-ben?

Egy vállalkozás számos formában jelen lehet a Google rendszerében. Ezek között vannak ingyenesen elérhető szolgáltatások, és akadnak, melyekért fizetnünk kell. A fizetett hirdetéseknek is több módja van, és ezek a díjak nagyon sok mindentől függnek. Az alábbiakban rövid betekintést nyújtunk az elérhető szolgáltatásokról. 

Természetes keresési találat

Akkor beszélünk természetes találatról a Google-ben, ha pl. a városunkban valaki cipőboltot keres, és a mi vállalkozásunkat nem fizetett hirdetésként rangsorolja a kereső. Ilyenkor a lista első néhány eleme után - melyek a fizetett hirdetési találatok - ott található az elérhetőségünk. Az adott kulcsszóra való keresés után a keresőmotor rangsorolja a találatokat, és elhelyezi a mi cipőboltunkat is a listában. Mitől függ, hogy elsők vagy 25.-ek leszünk? Ez egy nagyon összetett kérdés: a Google rendszeresen változtatja azon elveit, elveinek működését, mely a találatok rangsorolásáért felelős. Néhány befolyásoló tényező: 

Hogyan jelenhet meg cégem a Google-ben

Nagyon sok mindent megtehetünk annak érdekében, hogy a weboldalunk minél jobb pozíciót foglaljon el a természetes találatok között, ezzel jelentős versenyelőnyt biztosítva magunknak a konkurenciánk előtt.


Hirdetés a keresési találatok között

A keresési találatok elején való megjelenésnek leggyorsabb és egyik leghatékonyabb eszköze, ha hirdetjük vállalkozásunkat a Google Ads rendszerben. Ebben az esetben - a fenti példával élve - a cipőboltunk a találati lista első néhány eleme között fog megjeleni, fizetett hirdetésként. A megjelenésekért nem kell fizetnünk, csak akkor, ha a vásárlót meggyőztük a rövid szöveges tartalmunkkal, kiegészítő információinkkal, és rákattint a hirdetésünkre, tehát ellátogat a weboldalunkra, webáruházunkba. A kattintásnak nincs egységes ára, ezt nagyon sok tényező befolyásolja: milyen terméket, szolgáltatások kínálunk, azon a területen mekkora a verseny, egyidőben hány konkurenciánk hirdet ugyanarra a termékre, szolgáltatásra, stb…

A Google hirdetések nagyon hatékonyak és pontosan mérhetőek, folyamatosan változtathatóak, akár minden nap tudunk reagálni a felmerült igényekre. A Google Ads rendszere ezen a linken érhető el.


Display hirdetés, remarketing

Találkoztál már azzal a jelenséggel, amikor egy este sportcipőket keresel az intereten, akkor a következő napokban más weboldalakon folyamatosan ilyen típusú hirdetések jönnek veled szembe? Ez a remarketing, melyről hosszasan lehetne beszélni, hogyan működik, mennyire hatékony. Ekkor képes formában jelenik meg egy-egy hirdetés, akció. Ezeket nevezi a Google Ads display hirdetéseknek. 


Megjelenés a Google térképen

A Google térképen jelöli a közelünkben lévő vállalkozásokat, üzleteket. Minden cég - akár weboldal üzemeltetése nélkül is - szerepelhet ezen a térképen, megkönnyítve ezzel ügyfelei, érdeklődői számára a kapcsolatfelvételt. A térképes megjelenésen pontos helyadatokat lehet megadni, melyeket használva a vevőnk, vásárlónk könnyen eljuthat hozzánk. Úgy is ránk találhat, hogy korábban nem is ismerte vállalkozásunkat. Számos példát tudnánk írni, amikor adott helyen - legyen az a közvetlen lakóhelyünk vagy egy idegen település - a lehető legközelebb szükségünk lenne egy-egy szolgáltatásra, termékre. Ha a Te vállalkozásod, boltod nem szerepel azon a térképen, ahol a potenciális ügyfeled keres, akkor nem is létezel számára.


Google Cégem

A cégprofil akkor jelenik meg, amikor az emberek a vállalkozásodra vagy hasonló vállalkozásokra keresnek a Google Keresésben és a Térképen. A Google Cégem segítségével egyszerűen létrehozhatod és frissítheted a vállalkozás profilját, megadva a legfontosabb infókat, adatokat: elérhetőségeket, nyitva tartást, címet. Ingyenes eszköz, semmiképp ne hagyd ki.


A Google számos ingyenes és fizetős szolgáltatását kínálja vállalkozásod, céged online megjelenésére. Mindenképpen javasoljuk, hogy használd ezeket. Az egyszerűbb beállításokat minden bizonnyal te is el tudod végezni, azonban a fizetős szolgáltatások beállításához tanácsoljuk szakemberek közreműködését. Ők napi szinten foglalkoznak ezen hirdetések létrehozásával, optimalizálásával. Egy ilyen szakértő tudása nagyon sok idő és pénzt spórol majd neked.

 

A Google Partner-jelvényt a Google Ads-készségekkel és -szakértelemmel rendelkező cégek kapják meg!
IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért