Széchenyi 2020

Hogyan jelenhet meg cégem a Google-ben?

Egy vállalkozás számos formában jelen lehet a Google rendszerében. Ezek között vannak ingyenesen elérhető szolgáltatások, és akadnak, melyekért fizetnünk kell. A fizetett hirdetéseknek is több módja van, és ezek a díjak nagyon sok mindentől függnek. Az alábbiakban rövid betekintést nyújtunk az elérhető szolgáltatásokról. 

Természetes keresési találat

Akkor beszélünk természetes találatról a Google-ben, ha pl. a városunkban valaki cipőboltot keres, és a mi vállalkozásunkat nem fizetett hirdetésként rangsorolja a kereső. Ilyenkor a lista első néhány eleme után - melyek a fizetett hirdetési találatok - ott található az elérhetőségünk. Az adott kulcsszóra való keresés után a keresőmotor rangsorolja a találatokat, és elhelyezi a mi cipőboltunkat is a listában. Mitől függ, hogy elsők vagy 25.-ek leszünk? Ez egy nagyon összetett kérdés: a Google rendszeresen változtatja azon elveit, elveinek működését, mely a találatok rangsorolásáért felelős. Néhány befolyásoló tényező: 

Nagyon sok mindent megtehetünk annak érdekében, hogy a weboldalunk minél jobb pozíciót foglaljon el a természetes találatok között, ezzel jelentős versenyelőnyt biztosítva magunknak a konkurenciánk előtt.


Hirdetés a keresési találatok között

A keresési találatok elején való megjelenésnek leggyorsabb és egyik leghatékonyabb eszköze, ha hirdetjük vállalkozásunkat a Google Ads rendszerben. Ebben az esetben - a fenti példával élve - a cipőboltunk a találati lista első néhány eleme között fog megjeleni, fizetett hirdetésként. A megjelenésekért nem kell fizetnünk, csak akkor, ha a vásárlót meggyőztük a rövid szöveges tartalmunkkal, kiegészítő információinkkal, és rákattint a hirdetésünkre, tehát ellátogat a weboldalunkra, webáruházunkba. A kattintásnak nincs egységes ára, ezt nagyon sok tényező befolyásolja: milyen terméket, szolgáltatások kínálunk, azon a területen mekkora a verseny, egyidőben hány konkurenciánk hirdet ugyanarra a termékre, szolgáltatásra, stb…

A Google hirdetések nagyon hatékonyak és pontosan mérhetőek, folyamatosan változtathatóak, akár minden nap tudunk reagálni a felmerült igényekre. A Google Ads rendszere ezen a linken érhető el.


Display hirdetés, remarketing

Találkoztál már azzal a jelenséggel, amikor egy este sportcipőket keresel az intereten, akkor a következő napokban más weboldalakon folyamatosan ilyen típusú hirdetések jönnek veled szembe? Ez a remarketing, melyről hosszasan lehetne beszélni, hogyan működik, mennyire hatékony. Ekkor képes formában jelenik meg egy-egy hirdetés, akció. Ezeket nevezi a Google Ads display hirdetéseknek. 


Megjelenés a Google térképen

A Google térképen jelöli a közelünkben lévő vállalkozásokat, üzleteket. Minden cég - akár weboldal üzemeltetése nélkül is - szerepelhet ezen a térképen, megkönnyítve ezzel ügyfelei, érdeklődői számára a kapcsolatfelvételt. A térképes megjelenésen pontos helyadatokat lehet megadni, melyeket használva a vevőnk, vásárlónk könnyen eljuthat hozzánk. Úgy is ránk találhat, hogy korábban nem is ismerte vállalkozásunkat. Számos példát tudnánk írni, amikor adott helyen - legyen az a közvetlen lakóhelyünk vagy egy idegen település - a lehető legközelebb szükségünk lenne egy-egy szolgáltatásra, termékre. Ha a Te vállalkozásod, boltod nem szerepel azon a térképen, ahol a potenciális ügyfeled keres, akkor nem is létezel számára.


Google Cégem

A cégprofil akkor jelenik meg, amikor az emberek a vállalkozásodra vagy hasonló vállalkozásokra keresnek a Google Keresésben és a Térképen. A Google Cégem segítségével egyszerűen létrehozhatod és frissítheted a vállalkozás profilját, megadva a legfontosabb infókat, adatokat: elérhetőségeket, nyitva tartást, címet. Ingyenes eszköz, semmiképp ne hagyd ki.


A Google számos ingyenes és fizetős szolgáltatását kínálja vállalkozásod, céged online megjelenésére. Mindenképpen javasoljuk, hogy használd ezeket. Az egyszerűbb beállításokat minden bizonnyal te is el tudod végezni, azonban a fizetős szolgáltatások beállításához tanácsoljuk szakemberek közreműködését. Ők napi szinten foglalkoznak ezen hirdetések létrehozásával, optimalizálásával. Egy ilyen szakértő tudása nagyon sok idő és pénzt spórol majd neked.

 

Kérj ajánlatot még ma!
Kérünk, töltsd ki az alábbi mezőket, és munkatársunk hamarosan felveszi veled a kapcsolatot!

A Google Partner-jelvényt a Google Ads-készségekkel és -szakértelemmel rendelkező cégek kapják meg!