ajánlatot kérek tovább

Az 5 legfontosabb szempont weboldalad kialakításához

Legyen az oldalad reszponzív

Az okostelefonok elterjedésével a webes megkeresések nagy része áthelyeződött a mobil eszközökre, ami azt jelenti, hogy a felhasználók mintegy 80%-a már mobilon nézi meg a keresett weboldalakat. Ezen kívül még számos eszköz nyújt lehetőséget a netezésre, az asztali gépeken és laptopokon túl a táblagépek, televíziók, órák. Ezek mindegyike más méretű és felbontású, ezért a weboldaladnak igazodnia kell ezekhez a feltételekhez. Hogyan? Legyen az oldalad reszponzív, így bármilyen eszközön optimálisan fog megjelenni, hiszen igazodik a képernyő felbontásához, könnyen olvasható és navigálható lesz.

 

Légy egyértelmű 

A jó design az egyik legfontosabb szempont a weboldal kialakításánál. Amikor a design-t említjük, akkor nem csak a színekre, stílusra, reszponzivitásra gondolunk, hanem arra is, hogy a weboldal tökéletesen megfeleljen a te szolgáltatásod vagy az általad eladni kívánt termék értékesítésére. A jó weboldal kialakításánál fontos, hogy az oldalra érkező felhasználó pontosan értse, hogy mi a weboldal célja, milyen szolgáltatást vagy terméket akar eladni.  A látogatónak szinte azonnal tisztában kell lennie azzal, hogy mit kaphat, milyen problémáját oldja meg az általad kínált szolgáltatás, ezért nem szabad a főoldalt telezsúfolni, csak a legfontosabb információk és funkciók legyenek feltüntetve, minden más mehet a landoló oldalakra. Mutatjuk mi is a landoló oldal. 

A landoló oldal

A landing page a weboldalad egy olyan oldala, amelyre a látogató egy másik hivatkozásról vagy linkről érkezik. A landoló oldalon nincsenek részcélok, hanem a weboldaltól elkülönülten kizárólag EGY célra koncentrál. Két fő típusa van, az egyik amikor az oldal arra hivatott, hogy a látogató vásároljon, megrendeljen egy szolgáltatást vagy terméket, a másik fajtája pedig a regisztrációs, vagy feliratkozós oldal, aminek a célja, hogy a látogató megadja valamilyen adatát (név, e-mail cím, titulus stb), ezért cserébe pedig kap valamit, például kupont, ingyenesen letölthető e-bookot vagy egy szolgáltatást kipróbálhat ingyen. Fontos szem előtt tartani, hogy a landoló oldal mindig legyen lényegre törő, egyértelmű, olyan, ami nem hagyja elkalandozni a felhasználót, hanem egyértelműen a kívánt cél felé tereli és a végén eléri, hogy megtörténjen a konverzió, vagyis a felhasználó kattintson rá a call to action (CTA) gombokra (“feliratkozom”, “regisztrálok”, “megrendelem”).

Keresőoptimalizálás, SEO elvek betartása 

Ha weboldalad elkészült, még nem értél a feladatok végére, hiszen az oldal elérése szempontjából nagyon nem mindegy, hogy hol szerepel a találati listán. Ahhoz, hogy a Google találati listájának elején szerepeljen a weboldalad, be kell tartani az alapvető SEO elveket. Lássuk mik ezek.

 

A SEO felépítése három részből áll: 

 

A weboldal tartalmi felépítése befolyásolja, hogy a Google keresőmotorja hol helyezi el a weboldalt a találati listáján. Ezért olyan tartalmakat kell megjeleníteni, amik hasznosak a látogatóid számára, és figyelembe kell venni olyan tényezőket, mint a kulcsszavak, a kulcsszavak elhelyezése a szövegben, a design, az oldal címe, a címsorok vagyis heading-ek (H1, H2), a képek elnevezése, tartalom.

 

A technikai SEO lényege, hogy az oldal úgy legyen felépítve, hogy a keresőmotornak minél egyszerűbb legyen feltérképezni a weboldalt, vagyis minden egyes elemét azonnal fel tudja ismerni. Ezért olyan fontos tényezőket kell figyelembe venni, mint a HTTPS beállítások, a HTML elemek megfelelő használata, felhasználói élmény (UX), nyelvi beállítások, mobilbarát weboldal, képek optimalizáltsága és a kattintás ösztönző title tag-ek, amelyekben érdemes kulcsszavakat használni, hogy a keresőmotor azonnal felismerje miről szól az oldal.

 

Az Off-Page SEO foglalkozik a keresőoptimalizálás azon részével, ami nem közvetlenül a weboldalon történik, de hatással van a helyezésre. Ez nem más, mint a linképítés, ami az oldalra hivatkozó linkeket jelenti, hiszen minél több oldalról szerez linket, annál jobb helyezést ér el a találati listán. Ilyenek lehetnek a közösségi média, interjúk, említések stb.

A Google ezen fő szempontok alapján rangsorolja a weboldalakat, de igazából rengeteg szempontot vesz figyelembe, ráadásul a rangsorolás alapját jelentő algoritmust évente 2-4 alkalommal frissítik.

A weboldal tartalmi elemei

A tartalmi elemek ugyanolyan fontos részei a weboldalnak, mint a design, vagy a reszponzivitás. A képeknek, szövegeknek, videóknak és egyéb tartalmaknak igazodni kell a látogatók igényeihez. A weboldalon elhelyezett szövegeknek érthetőnek, informatívnak kell lenni, illetve tartalmazni kell azokat a kulcsszavakat, amivel képes felhívni a figyelmet. Fontos, hogy a tartalmak ne csak a termékekről vagy szolgáltatásokról szóljanak, hanem mutassa be, hogy miért jó az ügyfélnek, ha megvásárolja azt. 

A SEO és a tartalommarketing összhangja lehetővé teszi, hogy minél több ügyfél látogasson el az oldalra, a könnyű kezelhetőséggel és a jól működő landoló oldalakkal pedig megkönnyítheted a vásárlást. Ha te is szeretnél vállalkozásodnak egy jól működő, optimalizált weboldalt, kérj ajánlatot tőlünk!

 

A Google Partner-jelvényt a Google Ads-készségekkel és -szakértelemmel rendelkező cégek kapják meg!
IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért