Egy vállalkozás versenyképessége, valamint minősége is múlhat azon, hogy milyen webdizájnnal rendelkezik. Sok potenciális vásárló a vállalkozás megbízhatóságát a dizájn minőségével teszi egyenlővé. Egy profin elkészített weblap, nem csak igényességet mutat, de különbséget jelenthet a többi webes felület, valamint az Ön weboldala között. A webdizájn megtervezése időt és tervezést igényel, melyet nem érdemes egy délután alatt összecsapni. A webdizájn kialakításánál meg kell szabni, hogy melyek legyenek a dizájn fő színei. A túl sok szín, ugyanis olyan hatást kelthet, mintha egy óvodás összefirkálta volna a weblapot, így hát nem érdemes túlzásokba esni. Akik igazán profik, azok az éppen uralkodó trendeknek is utána néznek és igyekeznek figyelembe venni őket, a webdizájn kialakításánál. Manapság az egyik legnépszerűbb trend a minimalista stílus, mely az élet több területén hatalmas népszerűségnek örvend. Így van ez a webdizájn tekintetében is. A minimalista stílus kevés színt alkalmaz, így összeszedettség és letisztultság érzetét kelti.
Talán a legegyszerűbb módszer, hogy a weboldalon a látogatók figyelmét felhívja a lényegre, a betűméret növelése, így a látogató szemét könnyen a lényegre irányíthatja ezzel az egyszerű módszerrel. Természetesen a mobil méret sem lehet ez esetben hátrány, hisz a nagyobb betűméret segítségével könnyebb lehet olvasni a szöveget. Sokan gondolják ezenfelül, hogy a vásárlókra rá kell ömleszteni az információkat, azonban ez csak összezavarja a látogatót, így okosabb ötlet, ha inkább az úgy nevezett Pareto - elvet használja, azaz a 80/20 – as szabályt. Vagyis a weboldalon lévő elemek 20 % - a eredményezi a további 80 % - os tevékenységet, amit a látogató végre hajt a weboldalon. Mindezek egyszerű, de ugyanakkor olyan hasznos ötletek, melyek nagyban növelhetik a weboldal látogatottságának növelését, így a vásárlás esélye is növekedhet.