Főleg abban az esetben, ha egy nem rég indult áruházról beszélünk, nagyon fontos, hogy minél inkább ráirányítsa a figyelmet. Elvégre csak olyan webáruház termékei után fognak érdeklődni a vásárlók, amiről egyáltalán van fogalmuk, hogy létezik. Éppen ezért foglalkozni kell a marketing kérdés körével, ez pedig bizony költségekkel fog járni. Akkor járt sikerrel a marketing, ha a hirdetések után a bevétel, jóval meghaladja a marketing költségeit. Tehát érdemes jól megtervezni a marketing stratégiát. Ezenkívül jó, ha megjegyzi a keresőoptimalizálás szót. Hogy miért? Egy webáruház sikere nagy mértékben függhet attól, hogy a keresőbe beírva, hányadikként dobja ki a webáruházat. Ehhez célszerű szakember segítségét kérni. Természetesen a webáruház tulajdonosának érdemes még a közösségi média különböző felületein is aktívan tevékenykednie, hisz ezeken az oldalakon az emberek gyakran fenn vannak, így ez az egyik legjobb módja a webáruház népszerűsítésének.
Ha mér meglévő webáruházról van szó, akkor annak már nagy valószínűséggel van egy kialakult ügyfélköre. Ezeket az ügyfeleket nagyon fontos megtartani, hisz ők akár további vásárlókat is hozhatnak, arról nem beszélve, hogy az ő vásárló erejük már egy fix pont, amit meg kell tartani. Ezeknek az ügyfeleknek érdemes kisebb ajándékokkal, akciókkal kedveskedni, hogy érezzék ők kiemelt vásárlók, akiknek a folyamatos visszatérésére és rendeléseire számít a webáruház üzemeltetője. A vásárlókkal való kapcsolattartásra tehát mindenképp érdemes odafigyelni. Ugyan egyértelműnek tűnhet, de sok esetben nem az, hogy a webáruháznak könnyen kezelhetőnek kell lennie. A vásárlók ugyanis nagyon könnyen egy konkurens értékesítő oldalára tévedhetnek át, ha úgy ítélik meg, hogy egy webáruházban való kiigazodás nehézkes, a vásárlási feltételek pedig nincsenek pontosan megfogalmazva. Mind ezekre tehát érdemes ügyelni, a fentebb megfogalmazott tanácsokat megfogadni.