Sok esetben apró buktatók miatt nem indul be az üzlet, éppen ezért érdemes ezeket felülvizsgálni. Lépjen be webáruházába és igyekezzen rá úgy tekinteni, mintha Ön is az egyik vásárló lenne. Tegye fel önmagának a kérdést. Ön vásárolna ebből a webáruházból? Ha igen, miért? Mik azok az elemek, amik zavaróak? Ha továbbra is tanácstalanul ül a gép előtt, akkor nézzünk pár támpontot, mi kell ahhoz, hogy egy meglévő webáruház sikeres legyen.
Az elrendezést tekintve sok esetben egyes weboldalak túlzsúfolt hatást kelthetnek, így tehát jobb újra átgondolni az elrendezést. Nem az lesz jó webáruház, ami tele van termékek tömkelegével. Inkább a legkedveltebb termékekre kerüljön a hangsúly, valamint az éppen akciós termékekből érdemes kiemelni egy – egy darabot. Mivel a legprecízebb termék leírások mellett is akadhatnak kérdések, fontos, hogy a leendő vásárló könnyen tudjon kérdezni, így fontos, hogy a kapcsolattartási lehetőségek jól látható módon ki legyenek emelve. Ezenkívül nagy gondot kell rá fordítani, hogy a vásárló hozzáférjen a termékhez, vagyis szükség esetén meg tudja keresni. Így tehát a keresés gombra kiemelten ügyelni kell, hogy biztosan rá találjanak a vásárlók. Hatalmas hiba, ha ilyen nincs, minél előbb orvosolni kell a problémát, hisz számos vásárlót lehet veszíteni ilyen kis apróságon.
Ha a potenciális vásárló meghozta magában a döntést, hogy megvásárolja a terméket, biztosan ellenőrizni akarja majd a kosara tartalmát, esetleg módosítani is akar rajta. Abban az esetben, ha nem találja meg, vagy csak nagyon nehezen, könnyen elállhat vásárlási szándékától, így nagyon fontos erre külön ügyelni. Ha nincs megfelelő tájékoztatás a vásárlás menetéről az a vásárlót könnyen elbizonytalaníthatja és inkább nem vállal kockázatot, nem vásárol. A legtöbb vásárló az utolsó pillanatban is képes meggondolni magát, éppen ezért fontos végig ellenőrizni a folyamatokat elejétől a végéig, hisz aki egyszer vásárol egy webáruházból, az nagyon gyakran újra visszatér és akár törzsvásárló is válhat belőle. Természetesen a fenti szempontok csak egy minimális töredéke azoknak a tényezőknek, melyek befolyásolhatják egy webáruház sikerességét. Későbbi cikkeinkben kitértünk más irányú megközelítésekre is egy sikeres webáruház üzemeltetésének elősegítéséhez.