A Facebook hirdetések hatékony eszközt jelentenek a célzott marketing kampányok futtatására, azonban a platform szigorú hirdetési irányelvei miatt gyakran elutasíthatják hirdetésünket. Ez igen csak kellemetlen perceket szülhet, ezért fontos megismerni a legfontosabb irányelveket, amit persze érdemes gondosan betartani. Ebben a cikkben részletesen bemutatjuk a leggyakoribb okokat és azokat a megoldásokat, amelyekkel biztosíthatod, hogy hirdetéseid megfeleljenek a Facebook irányelveinek.
A Facebook hirdetési irányelvei szigorúan tiltják bizonyos termékek és szolgáltatások reklámozását, míg másokat szigorú szabályokhoz kötnek.
Illegális vagy szabályozott termékek (pl. fegyverek, dohánytermékek, drogok).
Felnőtt tartalom vagy szexuális szolgáltatások.
Hamis vagy megtévesztő információk.
Pénzügyi szolgáltatások (pl. hitelek, biztosítások).
Egészségügyi termékek (pl. táplálékkiegészítők, orvosi kezelések).
Alkoholreklámok (csak bizonyos országokban engedélyezettek).
Ellenőrizd a Facebook hirdetési irányelveit, és ha bizonytalan vagy, kérdezd meg a Facebook támogatását. Ha korlátozott kategóriába tartozó hirdetést futtatsz, biztosítsd, hogy megfeleljen a platform feltételeinek.
A Facebook nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a felhasználókat ne érje csalás vagy megtévesztés a hirdetések böngészése során.
Olyan állítások, amelyek bizonyíték nélkül extrém eredményeket ígérnek (pl. "5 nap alatt 10 kg fogyás").
Kattintásvadász tartalmak („Nem fogod elhinni, mi történt ezután!").
Hamis sürgősség („Csak ma elérhető! Holnap töröljük!").
Használj hiteles, ellenőrizhető állításokat.
Kerüld a túlzott ígéreteket.
Ellenőrizd, hogy a hirdetésed tartalma megfelel-e a valóságnak.
A vizuális elemek is fontos szerepet játszanak a hirdetések elfogadásában.
Túl sok szöveg a képen (bár a 20%-os szabály megszűnt, a kevesebb szöveg még mindig hatékonyabb).
Erőszakos, provokatív vagy félelmet keltő képek.
Rossz minőségű vizuális elemek.
Használj témához illő, professzionális vizuális tartalmat.
Tartsd egyszerűnek és témához illőnek a kreatívokat.
A Facebook tiltja az olyan hirdetéseket, amelyek közvetlenül utalnak a felhasználó személyes jellemzőire (pl. kor, etnikum, egészségi állapot).
"Te is cukorbeteg vagy?" helyett "A cukorbetegeknek számos kihívással kell szembenézniük."
"30 feletti nők figyelem!" helyett "Ez a termék segíthet a bőrápolásban az érett korosztály számára."
Kerüld a személyes jellemzők direkt említését.
Fogalmazz általánosabban, de célzottan.
A Facebook algoritmusa figyeli a hirdetési fíók megbízhatóságát és a landing oldalak minőségét is.
Ne legyenek rendszeres hirdetési elutasításaid.
Használj SSL tanúsított, mobilbarát és releváns landing oldalt.
Ellenőrizd és szerkeszd a hirdetésed.
Nyújts be fellebbezést, ha biztos vagy benne, hogy jogtalan volt az elutasítás.
A Facebook hirdetések sikerességéhez elengedhetetlen, hogy betartsd az irányelveket. Ha odafigyelsz a tartalomra és a célzásra, minimalizálhatod az elutasítás esélyét. Ha mégis problémád adódik, mindig van lehetőség korrigálásra.
Szakértői segítségre lenne szükséged? Foglalj időpontot konzultációra!