mff
ajánlatot kérek tovább

A hatékony főoldal titkai

 
A látogatók nagyrésze a főoldalra érkezik először. Akárcsak az emberek esetében, itt is él az örökérvényű igazság, miszerint az első benyomás dönt. Az e – kereskedelemben nem ismeretlen fogalom a bounce rate, vagyis a visszafordulási arány. Ez a kifejezés takarja azokat a látogatókat, akik ugyan megérkeznek a főoldalra, azonban onnan nem kattintanak az aloldalakra, hanem távoznak. Akár csak egy fizikai bolt esetében is tapasztalhatjuk, a betévedők egy része, abban az esetben is csak nézelődik, majd vásárlás nélkül távozik. A visszafordulási aránynak tehát van egy bizonyos mértéke, ami még elfogadható, természetesnek vehető. Ez a mérték 30%, abban az esetben, ha ez az arány ennél jóval magasabb, akkor komoly változtatásokra lesz szükség. Először is érdemes megnyitni az oldalt és megpróbálni külső szemlélőként tekinteni az oldalra. Ön vásárolni erről az oldalról? Felkeltette annyira a kíváncsiságát, hogy részletesebben körülnézzen? Ha vásárolni szeretne, valóban minden zökkenőmentesen menne? Könnyedén megtalálja az oldalon, amit szeretne? Ha a válasz minden kérdésre igen, akkor máshol lesz a hiba. Érdemes még kikérni egy elfogulatlan ismerős véleményét is.
 
 
A főoldal célja, hogy a látogatókat vásárlásra sarkallja, elindítsa őket ebben a folyamatban, valamint, hogy felkeltse kíváncsiságukat. Így esélyes, hogy a látogató hosszabban el fog időzni az oldalon és megszületik benne a döntés, hogy vásárolni fog. A kategóriákat jól látható helyen kell feltüntetni, tanácsos az oldal tetején, egymástól jól elhatárolva. Nagyon fontos, hogy a vásárlónak ne legyen zsúfoltság érzése, éppen ezért azt javasoljuk a kategóriák száma ne legyen tíznél több. Leginkább praktikumként van nagy szerepe a keresőnek, ami szintén egyfajta elvárás egy jól elkészített weboldalon. Mivel fontos szerepe van, érdemes ezt is jól látható helyen elhelyezni. A főoldalon feltüntetett termékeknek kiemelt szerepük van, így ide azokat érdemes helyezni, amiket akciósan ad, vagy nagyon népszerűek, hisz vásárló csalogató erejük van. Az igazán népszerű termékeket top termékeknek nevezzük. Ezeknek nagyon fontos szerepük van, hisz a vásárló úgy gondolja:” Ha más is ezt veszi, csak jó lehet”.