ajánlatot kérek tovább

A fizikai bolt előnyei átültetve a webáruházba

HASONLÓSÁG

Marketing szempontból hatalmas segítség, ha a fizikai bolt és a webáruház közti hasonlóságokat közelebbről is megszemléljük, mert számos előnyt átemelhetünk a webáruházba, ezáltal növelhetjük a látogatók számát és az esélyt a vásárlásra.

 

DESIGN

Minden boltnak megvan a maga logója, a rá jellemző színek, szlogenek. A webáruház tekintetében ez a design. Gondoljunk csak bele! A boltba való belépés pillanatában kialakul bennünk egy kép. Ha nem tetszik, amit látunk, valószínűleg sarkon fordulunk és a termékek megtekintése és vásárlási szándék nélkül távozunk. A webáruház esetében, ez az oldal elhagyását jelenti. Éppen ezért a designon nem érdemes spórolni, hisz az internetes felhasználókban ennek alapján alakul ki az első benyomás. Ha ez pozitív, akkor a látogató marad és megszemléli a termékek listáját, tehát elképzelhető, hogy vásárolni is fog.

 

MEGKÖZELÍTHETŐSÉG

Fizikai áruházak esetében nagy előnyt jelent, ha az áruház közel van, van lehetőség parkolásra, jó a megközelíthetősége. Úgy gondolja ez sehogy sem köthető egy webáruházhoz? Nos, webáruház esetén valóban nincs szükség parkolásra, azonban logikus, könnyű navigációra a termékek közt igen. A megközelíthetőség pedig ebben az esetben a gyors betöltődést jelenti. Az emberek nagy része nem szeret várni, így ha erre kerülne sor, inkább egy másik webáruházban néz körül.

 

A fizikai bolt előnyei átültetve a webáruházba

 

MEGLÉVŐ ÜGYFELEK MEGTARTÁSA

A nagyobb fizikai áruházak nem csak az új vásárlókat igyekeznek megnyerni, de legalább ekkora hangsúlyt helyeznek a már meglévő, törzsvásárlók megtartására. Ez nem csak fizikai bolt, de webáruházak esetében is nagyon fontos, főleg a nem rég indultak esetében. A fizikai boltok esetében a hűséget törzsvásárlói kártyával jutalmazzák. Egy webáruház esetén költséges és nehézkes volna kártyákat kiküldeni, éppen ezért itt pontgyűjtésről beszélhetünk. A fizikai boltok pár hetente változtatnak a kirakaton, hogy a vevőket becsalogassák az üzletbe és vásárlásra ösztönözzék őket. Webáruház esetében is lehet „kirakatot” létrehozni és berendezni, csak épp nem a hagyományos értelemben. Webáruház esetében ugyanis kiemelt termékeket kell elhelyezni a főoldalon, hogy az érdeklődők figyelmét rögtön felkeltse.