ajánlatot kérek tovább

A 3 legnépszerűbb hirdetési forma a Google-ben

A hirdetési formátumok népszerűsége idővel változhat, és a helyi piaci különbségek is szerepet játszhatnak. Azonban néhány általánosan elterjedt hirdetési forma a Google Ads platformon a következők:

Keresési hirdetések (Search Ads): A hirdetők kiválaszthatják a releváns kulcsszavakat, amelyekre szeretnék megjeleníteni hirdetéseiket. A Google Ads keresési kampány egy online hirdetési kampány típusa a Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) platformon keresztül. Ez a kampánytípus lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy hirdetéseiket megjelenítsék a Google keresési eredmények oldalán, amikor a felhasználók keresőkifejezéseket (kulcsszavakat) használnak. Ezek a hirdetések jelennek meg a Google keresési találati oldalán, amikor valaki specifikus kulcsszavakat keres. A Google Ads keresési kampányok lényege az, hogy a hirdetők kiválaszthatnak olyan kulcsszavakat, amelyekkel kapcsolatosan szeretnék megjeleníteni hirdetéseiket. Amikor egy felhasználó beír egy ilyen kulcsszót a Google keresőbe, és a keresési kifejezése megfelel a hirdető által kiválasztott kulcsszavaknak, akkor a hirdetés megjelenik a keresési eredmények között. A hirdetők által fizetendő díj a PPC (Pay-Per-Click) modell alapján kerül kiszámításra, ami azt jelenti, hogy a hirdetők csak akkor fizetnek, ha valaki rákattint a hirdetésre. A Google Ads keresési kampányok lehetőséget nyújtanak a hirdetőknek arra, hogy célozzák meg a különböző célközönségeket, ellenőrizzék a kampányok teljesítményét, és optimalizálják azokat a legjobb eredmények elérése érdekében. A Google Ads Keresési Hálózatán létrehozott hirdetések megjelenhetnek a Google keresőben, ezáltal megcélozhatjuk azokat a potenciális ügyfeleket, akik érdeklődnek a termékek iránt. Ahhoz, hogy a hirdetések sikeresen működjenek, olyan releváns kulcsszavakat érdemes választani, melyek szorosan kapcsolódnak a cég profiljához, illetve az általuk hirdetett termékhez. 

Display hirdetések (Display Ads): Ezek a hirdetések grafikus vagy videós formátumban jelennek meg a Google Display Hálózaton, amely magába foglalja olyan webhelyeket és alkalmazásokat is, amelyeken a hirdetők megjeleníthetik hirdetéseiket. A display hirdetések kreatívabb formátumokat kínálnak. X: A Google Ads Display kampány egy másik típusú hirdetési kampány a Google Ads platformon. Míg a Google Ads keresési kampányok a keresési eredmények oldalán jelennek meg, a Display kampányok az interneten széles körben elhelyezkedő webhelyeken, mobilalkalmazásokban és egyéb digitális tartalmakban jelennek meg. A Display kampányok lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy különböző formátumú grafikus és vizuális hirdetéseket használjanak, mint például kép- vagy videóhirdetések. Ezek a hirdetések jelenhetnek meg például cikkek mellett, blogokon, híroldalakon, YouTube-on vagy egyéb webhelyeken. A Display kampányok esetében a hirdetők célzott kritériumokat állíthatnak be annak érdekében, hogy pontosan meghatározzák, kik láthatják a hirdetéseiket. Ez magában foglalhatja a demográfiai jellemzőket, érdeklődési köröket, viselkedési szegmenseket és más szűrőket. A hirdetők által fizetendő díj a Display kampányok esetében is általában a PPC (Pay-Per-Click) modell alapján kerül kiszámításra, tehát a hirdetők csak akkor fizetnek, ha valaki rákattint a hirdetésre. A Display kampányok lehetőséget nyújtanak a márkaépítésre, a termékek vagy szolgáltatások bemutatására, és a potenciális vásárlók elérése célzott tartalmi környezetekben. A Google Ads platform lehetőséget biztosít a hirdetőknek a Display kampányok teljesítményének nyomon követésére és optimalizálására is. A Google Display Hálózat célja, hogy segítsen megtalálni a megfelelő közönséget. Célzási lehetőségei lehetővé teszik, hogy a potenciális ügyfeleknek jeleníthessük meg az üzenetet a stratégiai szempontból legmegfelelőbb helyen és időben. A display hálózaton belül a remarketing hirdetéseket ajánlatosak. A remarketing segítségével kapcsolatot létesíthetünk azokkal az emberekkel, akik korábban interakcióba léptek a weboldallal. Stratégiai pozícióba helyezhetjük hirdetéseinket ezen közönségek elé, amikor böngésznek a Google rendszerében vagy partner webhelyein, így a remarketing elősegíti a márkaismertség növelését, vagy vásárlás végrehajtására emlékezteti ezen közönségeket.

P-MAx kampány (Performance MAx): A Performance Max a Google Ads másik hirdetési formátuma, amely azáltal különbözik más hirdetési típusoktól, hogy automatizált és teljesen keresési alapú. A Performance Max hirdetéseket olyan vállalkozások használhatják, akik nagyobb rugalmasságot és automatizációt keresnek a kampányaik kezelésében. Ez a hirdetési formátum több különböző Google hirdetési helyet használ fel, beleértve a Keresési hirdetéseket, a YouTube hirdetéseket, a Display hirdetéseket és a Discover hirdetéseket is. A Performance Max lehetőséget biztosít a hirdetőknek arra, hogy egyetlen kampányban maximalizálják a teljesítményüket azáltal, hogy a Google algoritmusának engedik át a döntéseket az optimális helyek, időpontok és célzások kiválasztásában.A Performance Max hirdetéseknél a hirdetők csak a kívánt konverziókat, a költségplafont, a kampány időtartamát és néhány további beállítást határoznak meg. A Google rendszere ezeket az információkat felhasználja, hogy automatikusan optimalizálja a hirdetések elhelyezését és teljesítményét a különböző hirdetési helyeken. Ez a hirdetési formátum a kampányok optimalizálásában és a hirdetések hatékonyabb elhelyezésében rejlő lehetőségek kihasználásával segíthet a hirdetőknek abban, hogy jobb eredményeket érjenek el a kampányaikkal. Úgy fejlesztették ki, hogy kiegészítse a kulcsszó alapú keresési kampányokat, ezáltal több konvertáló ügyfelet találjon a Google összes csatornáján, például a YouTube-on, a Display Hálózaton, a Keresőben, a Discoveren, a Gmailben és a Térképen. Emellett ennek segítségével már a találati lista élén, a szöveges találatok felett megjeleníti a termékhirdetést annak fotójával, árával és a forgalmazójával együtt. Mobilon és asztali számítógépen is egyből a keresett termék fotójával és árával találkoznak a felhasználók, ahonnan csak egy gombnyomás a vásárlás. Fontos, hogy ez a hirdetéstípus jelenik meg elsőként a találati listán, ezért szinte biztos, hogy erre fog rákattintani a felhasználó és ha versenyképes árat tud adni a hirdető, akkor kimagasló megtérülés várható.

Fontos megjegyezni, hogy a fent említett hirdetési formátumok csak néhány példa, és a Google folyamatosan fejleszti és kiegészíti hirdetési lehetőségeit. A konkrét népszerűség és hatékonyság a hirdető célcsoportjától, iparágától és a kiválasztott kulcsszavaktól is függ.