A Google Ads a Google Adwords továbbfejlesztett változata, amelyet 2018-ban vezettek be. A Google Adwords volt a Google eredeti hirdetési platformja, amely lehetővé tette a vállalkozások számára, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg a Google keresési eredményei között, valamint a Google Display Hálózaton. A Google Ads azonban számos új funkcióval és lehetőséggel bővült, hogy jobban tükrözze a Google hirdetési szolgáltatásainak szélesebb körét. A Google Ads nemcsak a keresési és display hirdetéseket tartalmazza, hanem a YouTube hirdetéseket, az alkalmazáson belüli hirdetéseket és még sok más formátumot is. Az új platform fejlettebb felhasználói felületet kínál, amely könnyebben használható és több funkcióval rendelkezik, mint a régi Google Adwords felület. Emellett a Google Ads jobban integrálható más Google szolgáltatásokkal, mint például a Google Analytics, ami lehetővé teszi a hirdetési kampányok hatékonyabb nyomon követését és optimalizálását. A Google Ads több automatizált funkciót is kínál, mint például a Smart Bidding, amely segít optimalizálni a hirdetési költségeket és javítani a kampányok teljesítményét.